zaterdag 5 maart 2011

En de mysterie gast was.............

Vandaag was dan eindelijk onze midden-nederland bee. Was erg gezellig en er waren ongeveer 18 dames. Onze gastvrouw Wilma had haar huis ervoor beschikbaar gesteld. Zij had een bingo met als prijzen natuurlijk……..lapjes. Ook waren er een paar dames die hun voorraad lapjes hadden uitgedund en die mochten wij voor een prikkie overnemen. Zoals elke bee van haar hadden we het strikkenspel met dobbelsteen. Ieder had een pakje met strik meegenomen en een pakje voor de mand, ook het beroemde gouden pak was aanwezig voor diegene die zes gooide. We hebben met dit spel heel wat keren van stoel moeten wisselen en ons pakje moeten afstaan of doorgeven. Toen de kookwekker ging was het spel ten einde en mochten wij de pakjes die we vast hadden houden en open maken. Zo’n leuk spel

Dan hadden wij ook een Show en Tell, ieder mocht drie werkstukken laten zien. Wat kunnen mensen toch verschillende mooie dingen maken, heerlijk om te zien en te voelen natuurlijk.


Ook de hapjestafel was goed gevuld en mochten we ook van genieten.

En dan onze mysterie gast. Dat was pas een verrassing! Ze komen altijd met zijn tweeën en zijn al bijna 50 jaar samen. Ik zal het nu maar verklappen: Henk van Kooten en zijn levensgezel Bas.

Wat kan die man mooie quilts maken en er over vertellen want iedere quilt heeft zijn eigen verhaal. Wij konden ze nu dus van heeeel dichtbij bewonderen en goed kijken hoe hij die gemaakt had. Ook mochten we daar vragen over stellen en kregen we advies. Als Henk even iets anders deed kwam Bas aan het woord en vertelde dan een anekdote van dingen die zij meemaken op hun tournees.

Ik had hen al eens meegemaakt op een bijeenkomst van het Quiltersgilde, maar dan zat je te ver van die mooie quilts af maar nu kon ik ze heel dichtbij bewonderen. Heb ook veel foto’s gemaakt die ik hier helaas niet mag laten zien. Maar als jullie de kans krijgen om naar hun optreden te kunnen gaan kan ik jullie aanraden om dat te doen. Je mist veel als je de kans niet grijpt.


Dan nog even iets anders. Hebben jullie de Quiltnieuws al gekregen? Zij vroegen voor de artikelen een keer om foto’s van quilts die gemaakt zijn van oude kleding. Tja ik had eens een speelkleed gemaakt voor onze dochter toen die een jaar of drie was. Toen was Barbapapa erg in. Die Barbapapa’s heb ik op het speelkleed geappliceerd op een manier die ik toen dacht dat het kon. Ik had geen flauw idee hoe je een quilt moest maken of dat zoiets bestond, ik deed maar wat. Hij is niet gevuld, de achterkant is een oud beddelaken. Hij staat op blz. 24. Ben ik toch een beetje trots op dat ie erin staat.


Ook heb ik nog 2 siggies gekregen, een van Christien en een van Rineke. Ben ik weer erg blij mee. Quiltmeisjes bedankt.

10 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat geweldig dat er een quilt van je in het quiltnieuws staat. Hij is prachtig. Leuk de bee en je hebt ook weer erg mooie siggies gekregen.

Johanna Zweden zei

Wat leuk om zo een spelletje te doen
Wat een schitterend quilt is dit!
Gefeliciteerd Heren.
Wat en schitterende siggys heb je er weer bij.
Wat gezellig dat je mee zit te kijken
Fijne dag groetjes Joke

A3jana zei

Ha Joke, was een héél gezellige dag zaterdag!! Leuk om elkaar weer te zien en te spreken en elkaars mooie quilts te zien. Je ziet ze vaak op de foto's van de groep, maar in het echt is het natuurlijk altijd vééél mooier.
groetjes, Adrie

Shirley zei

Wij doen dat spel ook altijd met het quiltweekend in Elst, met 50 dames, soms kom je niet bij van het lachen. Wat een belevenis met Henk en zijn partner, ik heb ze eens in actie gezien (verbaal dan) op een quilttentoonstelling, een genot!

Shirley zei

En wat een leuke spreuk heb je op je blog staan rechts, als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Echt wel!

Lida zei

Hoi Joke,
Wat een speciale dag was dat voor jullie, leuk dat hij zijn quilts kwam showen, maar jullie hadden blijkbaar ook een heel leuk spel en had jij het gouden pak? Mooie quilt zie ik daar op de foto en mijn eerste was ook maar een probeersel en ik ben er nog steeds blij mee en nu we alles kunnen kopen in schitterende winkels met prachtige stofjes, vullingen en patronen, nu blijven die eerste toch een speciaal plekje houden! Ik vind het erg leuk voor jou dat hij een plekje heeft gekregen! Groetjes
Lida

Chris zei

Wat ontzettend leuk van die Barbapappa quilt! Ik had nog niet de tijd genomen om QN door te spitten, maar ik heb het direct opgezocht. Zulke quilts hebben het meeste waarde vind ik. Echt enig!

Antje uit Urk zei

Wat een leuke dag heb jij toch gehad! En heel leuk dat je in de quiltnieuws bent gekomen! En voor "zomaar iets doen" vind ik 'm te gek! Groetjes,

sylvia zei

hallo Joke, wat een leuk verhaal over jullie dag!!
ik wilde gister al even mailen, want ik zag dat je in QN stond.
Ik heb zelf net mijn abonnement op gezegd, maar las het blad bij mijn vriendin!
En daar stond je met je quiltje, erg leuk!!!!

Willy zei

Wat een leuk verhaal over jullie bee. Dikke pret met die spelletjes, je zou je weer even kind voelen, zo spannend.
Leuk dat je speeldeken in het blad stond. Mooi gemaakt ook.
Groetjes