woensdag 9 januari 2013

Een rare klus, maar het werkt.

Allereerst ben ik lekker al opgeschoten met een sok voor lammetje. Jill is ondertussen sokken aan het breien voor lammina, gelukkig is haar andere oma in de buurt als er iets fout gaat. Goed he dat er oma's in meervoud zijn.

Dan nog die rare klus. Ik ben in lengte niet zo groot dus heb altijd problemen met mijn kleding. In de regel los ik dat op door alles korter te maken. Maar hoe doe je dat met een step-in? Ik loste dat zo op: Vanaf de boord op ongeveer 5 cm. knip ik dat ding over de breedte door en zet dat bovenstuk er gewoon weer op met een stikkende zig-zag steek. Het overtollige deel gewoon eraf knippen. Ze zijn niet meer om aan te zien, maar ik heb nu geen last meer van die elastiek randen in mijn taille die altijd driedubbel zaten.

7 opmerkingen:

Lida zei

Succes met de sokken en handig opgelost met je step in! Ik koop meestal heupmodellen, dan heb ik er ook geen last van, maar die zijn helaas dun gezaaid! groetjes
Lida

GRANNY'S HOUSE zei

Ik draag ze nooit, heeft bij mij weinig zin ;-)

Groetjes
Ines

Johanna Zweden zei

Succes met je sokken
en een handige oplossing
Fijne dag groetjes Joke uit een koud Zweden, waar het sneeuwt

Chris zei

Geen rare, maar wel een lastige klus die je heel handig hebt opgelost. Zoiets moet lekker zitten en niet irriteren.
Lammetje zal straks wel blij zijn met de sok. Dagdag.

Hermie zei

handig hoor, dat heb je goed opgelost,zo doe ik het met mijn gewone broeken, ik heb om mijn benen de maat nodig,maar boven de taille kan ik 8 cm missen, dus boord er af en er weer op.'t is toch wat met ons rare afmetingen

Monica zei

Prima opgelost en 'niemand die het ziet' Eigenlijk gek dat de markt hierin niet kan voorzien, volgens mij hebben ..tig vrouwen zo'n probleem

Ria, zei

Hoe herkenbaar :) Ik ben ook altijd een 'ukkie' geweest, en moet levenslang alle mouwen, pijpen, tailles enz enz aanpassen. Slim opgelost, Joke.