vrijdag 13 juli 2018

Sun Bonnets op reis.

Omdat ik wat handquiltwerk zocht voor op de quiltbee’s ben ik begonnen aan de SunBonnets op reis uit het onderstaande boek. Er zijn beeSTERren die hem al af hebben, maar ik ben nog niet zo lang bezig en moet het appliqueren ook een beetje onder de knie krijgen. Nu is dat met de vogeltjes aardig gelukt, dus nu dan de SueBonnets. Ik ga ze niet allemaal maken, alleen die ik leuk vind. Hieronder de eersten.



Ik maak ze wel op 80% van de grootte uit het boek. Ze zijn dan wel wat kleiner maar is ook goed te doen.



Bij sommigen moet nog een kleinigheidje aan gebeuren. 

Dan heb ik nog een klein handigheidje. Ik kan niet met vingerhoedjes werken, dus heb ik eens van die suède plakkertjes gekocht voor op je vinger. Dit werkt voor mij uitstekend maar is erg duur. Ik ben aan het zoeken gegaan naar zelfklevend leer of suède.  Ik vond deze tassen-schouder-stukken zodat je tas niet van je schouder glijdt. Hiervan een klein stukje op je vinger plakken. Is meerdere keren bruikbaar.


5 opmerkingen:

Quiltminizusje zei

Leuk je bonnetjes en goed idee van dat suède,
Ben benieuwd welke landen je nog aandoet.
Groetjes Christine.

BezigeBijMirjam zei

Bedankt voor de tip!🤗

Annie Kingma zei

Fijn dat de suède strip goed werkt bij jou.
Nooit van gehoord, werk graag met een vingerhoed.
Mooie applicatie blokjes.
Groetnis Annie

Floor zei

Ach, die blokken van Sue zijn zo schattig! Heb er ook veel opgeslagen, maar er pas één gemaakt voor een klein quiltje.
Maar het wordt zeker leuk.
Handig bedacht die stukjes zelfklevende suède.
Zelf ven ik van de vingerhoed, maar zo kan het ook.
Zeg altijd maar.... voor alles is een oplossing... (nou ja voor bijna alles dan :-)

Ineke zei

Wat een schattige Suebonnetjes! En ik gebruik ook die kleine leertjes, maar heb er ook 1 van metaal wat ook goed werkt. Maar je hebt een handige oplossing gevonden om het goedkoop te maken. Waar heb je dat gekocht? Bij een quiltwinkel?