zondag 10 april 2011

Mijn quiltvakantie

Ben weer terug van een heerlijke vakantie waarin ik het meest heb zitten quilten in het lentezonnetje op mijn terrasje van ons appartement. Kijk maar eens hoe heerlijk ik daar zat. Mijn quiltframe gemonteerd op mijn kantklosstandaard, ging perfekt.
Mijn DH ging heerlijk vissen bij het appartementengebouw, kon ik af en toe eens even bij hem kijken. Ook hebben we heerlijk gefietst, hij op zijn racefiets en ik op mijn gewone fiets en ieder zijns weegs. In Friesland fietsen zo tussen die landerijen en de natuur zien groeien is gewoonweg fantastisch.

Ik heb aan mijn hobbyquiltje zitten werken en heel veel gedaan. Lekker je gedachten laten gaan en de vogeltjes horen fluiten. Ook ben ik nog even naar de Ganzerik gefietst en mooie lapjes gekocht voor een kubusquiltje met die gaten erin.

Ook hebben wij nog een dagje Hindeloopen gedaan, is altijd leuk. Natuurlijk het schaatsmuseum bezocht. Daar heeft hij een nieuwe afdeling gemaakt met klederdrachten. Hier staan in een vitrine klederdrachtpoppen met gecertificeerde klederdrachten aan, meest van Friesland.

In het Hindelooper museum heb ik nog een vingerhoedje gekocht en in een winkeltje nog een vingerhoedje met hindelooper schilderwerk. Heel apart.

Een tenslotte vonden wij nog een vogelvoederhuisje op zijn fries, dus die staat nu ook te pronken.
                                                                   

8 opmerkingen:

Guusje, zei

Mooi vogelhuisje en vingerhoedjes heb je gekocht. Zo te zien was het er heerlijk.

Lida zei

Lijkt mij een heerlijk uitje te zijn geweest en je zat er inderdaad prima en natuurlijk best lekker weer gehad! Ik ben weg van het voederhuisje, straks aan mijn DP laten zien, die is weg van die zwanenborden! Fijne dag,
Lida

Mascha zei

Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad.
Groetjes Mascha

Anoniem zei

Hoi joke, wat lief dat je al hebt gereageerd op de fotos, en wat heb je toch een leuke blog. Zelfs voor mensen zoals ik die niet aan quilten doen. Fijn te horen dat jullie vakantie zo fijn was. Je zit daar geweldig in het friese zonnetje. doe de groetjes aan fok . Liefs van stef en heleen.

Antje uit Urk zei

Wat heerlijk Joke!!Al het moois bij elkaar, hindelopen, het friese land en de ganzerik, fijn, geniet nog maar na!
Groetjes,

Chris zei

Oh Joke, wat zit je daar heerlijk. Had je wel zin om weer naar huis te gaan? Je komt zo echt tot ontspanning.
Wat een poep van en vogelhuisje!!! Ect geweldig gezellig in je tuin.

Ria, zei

Dat klinkt heerlijk en wat zit je daar geweldig. Onthaasten, is dat toch? Fijn hoor. en dat vogelhuisje, wat een mooitje. compleet met zwanen en uilenborden. Helemaal super. De vingerhoedjes zijn ook prachtig. Ik zal ook weer eens op vakantie moeten voor wat aanvulling. is alweer zo lang geleden..
Groetjes,
Rian

Johanna Zweden zei

Welkom thuis, heb je gemist
Heerlijk dat je zo in het zonnetje kon zitten, ontspannen te quilten
Wat een enig vogelhuis.
leuk je vingerhoedjes.
Groetjes Joke en een fijne avond