vrijdag 29 januari 2010

Mijn kantklosfotoboek

Kantklossen is eigenlijk mijn mooiste hobby. Zelf dat kant klossen is een hele fijne bezigheid waarbij je helemaal alles om je heen kan vergeten. Ik klos al vanaf ongeveer 1986 en heb ook een aantal jaren les gehad. Zo kloste ik torchonkant, tule en 's-Gravenmoerse kant. Mijn droom is om nog eens een pop aan te kleden in de friese klederdracht en het kant daarvan zelf klossen of de geborduurde kant in de Lierse techniek (doorstoppen van tule). In deze laatste kantsoort heb ik ook nog een poosje les gehad. Maar momenteel heeft het quilten en patchen mijn prioriteit. Hier een van mijn eerste kantwerkjes.

1 opmerking:

yvon zei

Wst leuk.... er zijn maar weinig mensen die deze hobby (nog) hebben. Een vriendin volgt momenteel een cursus kantklossen. Ik zal haar je web-log adres doorsturen. Ik vind het zo kunstig...