zondag 3 september 2017

Qwille in Langelille

Gisteren een leuk fietstochtje gemaakt in Friesland op zoek naar een kerkje in Scherpenzeel waar een quilttentoonstelling was. Leuke tentoonstelling van wel 50 quilts. Zijn nog te zien tot en met 9 september , alleen zaterdagmiddag.


Er waren er ook aanwezig van het quiltgroepje die de quilts hebben gemaakt en er werd bij verteld het hoe en wat en waar. Ik vroeg ook waar zij hun stofjes vandaan haalden want er is geen quiltwinkel in de buurt. Ja hoor die is er wel en ze heeft leuke stofjes, werd mij verteld.


Deze groep quiltsters heet de Qwillekletsers en hebben les in een piepklein winkeltje in Langelille en dat heet Qwille. 



Dus na afloop ben ik op de terugweg eens goed gaan kijken want ik was er langs gefietst. En ja hoor gevonden en binnen even een praatje gemaakt. Zij heeft ook een website en een facebookpagina.
Ik blijf haar volgen en volgend jaar er weer even langs.

3 opmerkingen:

Annie Kingma zei

Leuk zo een ontdekking.
Gezellig fietstochtje dus.
Groetnis Annie

Quiltminizusje zei

Sportief op ontdekking, leuk.
Groetjes christine

Chris zei

Nooit van Langelille gehoord! Wat enig om dan zo'n winkeltje te ontdekken!