dinsdag 17 mei 2011

Een nieuw project, reverse applique

Vandaag was ik lekker vrij en kon ik even lekker lapjes aaien. Ik had die lapjes laatst gekocht en ik zou ze eigenlijk opbergen. Maar toen ik ze door mijn handen liet gaan lag daar nog een lapje die daar heel goed bijpaste, het was oorspronkelijk niet de bedoeling maar al die lapjes bij elkaar ga ik gebruiken voor mijn Serenity, een aantal logjes terug meldde ik al dat ik deze quilt graag zou maken maar ik wist niet goed hoe. Het is reverse applique en op het net kan ik daar niet zo veel vinden dat ik kan gebruiken, dus zelf aan de slag met het engelse boek erbij. Hier de tekening met de lapjes die ik ga gebruiken.
Dit patroon is de binnenovaal, er moet nog een rand omheen. Dus heb ik de lichtste groene lap gepakt en het formaat gesneden, daaromheen van het voorste lapje een rand gestikt. Ik heb nu eerst de ovaal getekend met potlood en geregen met een donkere draad, alleen op de bovenlap.
Nu ga ik eerst de achtergrondlap erachter rijgen en dan tussen de rijglijnen van de ovaal de stof wegknippen. (wordt vervolgd)

6 opmerkingen:

Antje uit Urk zei

Wat een heel mooie lapjes!! 'k ben benieuwd naar het vervolg!
groetjes,

Guusje, zei

Dat klinkt mooi, ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.

Carla zei

Ben zeer benieuwd hoe dat gaat worden, ziet er goed uit. Ben zelf bezig met Dutch Treat van Judy Garden, maar dat is maar 1 kleur blauw met wit. VR. gr Carla

Tineke zei

Ik ben heel benieuwd naar het vervolg Joke. Je gebruikt wel hele mooie kleuren.
Groetjes Tineke

sylvia zei

hallo Joke, wat een leuke tas heb je gemaakt!!! Ik zal je niet van je borduurmachine verlossen, dat gebruik ik nooit! Ik hoop voor je dat je em kwijt raakt en je wens in vervulling gaat!!!
Reverse appl, wat een uitdaging!! Heel veel succes!!!
Enne, de pioenroos staat hier nog in knop, toch de koude zeewind??
groetjes, sylvia

Chris zei

Oh, wat spannend! Mooie kleuren bij elkaar, maar het lijkt me best lastig werk. Ben erg benieuwd!